RSS-linkki
Kokousasiat:http://dynasty.kittila.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
http://dynasty.kittila.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kunnanhallitus
Pöytäkirja 16.03.2021/Pykälä 133
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Kunnanhallitus |
§ 133 |
16.03.2021 |
Liittyminen Hansel Oy:n kilpailuttamaan Monitoimi- ja tulostuslaitteet palveluineen 2021-2023 (2025) -puitesopimukseen
369/02.08.00/2015
Khall 16.03.2021 § 133
(Lisätietoja: Vs. hallintojohtaja Hanna-Maria Grandell, puh. 040 572 4460)
Hansel Oy on hankintalain (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 29.12.2016/1397) mukainen valtion ja kuntien yhteishankintayksikkö. KL-Kuntahankinnat Oy:n ja Hansel Oy:n yhdistymisen myötä Hansel Oy toimii nykyisin koko julkishallinnon yhteishankintayksikkönä, joka kilpailuttaa asiakkailleen yhteishankintoja ja tuottaa hankintojen asiantuntijapalveluja.
Hansel Oy valmistelee kilpailutusta "Monitoimi- ja tulostuslaitteet palveluineen 2021-2023 (2025)". Puitejärjestelyllä voi hankkia monitoimilaitteita ja verkkotulostimia sekä näihin liittyviä palveluja.
Monitoimi- ja tulostuslaitteet palveluineen tulee olemaan usean toimittajan puitejärjestely. Hansel Oy valitsee sopimukseen 4-7 toimittajaa. Hankintaa valmistelemaan Hansel Oy perustaa asiakastyöryhmän, johon pääsevät halutessaan mukaan liittymisen tehneet asiakkaat.
Puitejärjestelyllä voi hankkia esimerkiksi monitoimilaitteita, verkkotulostimia, em. laitteisiin liittyviä asennus- ja huoltopalveluja, turvatulostus- ja tulostuksenhallintaratkaisuja sekä asiantuntijapalveluja.
Kittilän kunta on ollut mukana myös aiemmalla sopimuskaudella, jolloin kilpailuttajana toimi KL-Kuntahankinnat Oy.Tämä sopimus on päättymässä ja Hansel (johon KL-kuntahankinnat on fuusioitunut) valmistelee uutta kilpailutusta.
Sopimukseen tulee liittyä viimeistään 19.3.2021. Sopimusta voivat hyödyntää vai ennen hankintailmoituksen julkaisua siihen sitoutuneet asiakkaat.
Hansel Oy:n tavoite on, että sopimus on asiakkaiden hyödynnettävissä 1.8.2021. Sopimuskaudeksi on suunniteltu kaksi vuotta, enintään kahden vuoden optiokaudella. Asiakaskohtaiset sopimukset voivat laitteiden huoltopalveluiden osalta jatkua puitesopimuksen päättymisen jälkeen. Hankittavista tuotteista ja palveluista tehdään asiakaskohtainen sopimus. Asiakaskohtaisessa sopimuksessa asiakas ja toimittaja voivat sopia tuotteiden ja palveluiden hankintaan liittyvistä ehdoista tarkemmin.
Hanselin kilpailutus on usean toimittajan puitejärjestely. Asiakaskohtainen toimittajavalinta tapahtuu kevennetyn kilpailutuksen perusteella, jonka toteuttamiseen saadaan Hanselilta dokumentit. Varsinaisen hankintapäätöksen tekeminen edellyttää myöhemmin tehtävää kevennetyn kilpailutuksen tekemistä.
Oheismateriaalina Hansel Oy:n esitys "Tulostuksen kilpailutukset 2021".
Kunnanjohtaja:
Kunnanhallitus päättää
1) osallistua Hansel Oy:n monitoimi-ja tulostuslaitteita palveluineen 2021-2023 (2025) koskevaan kilpailutukseen
2) valtuuttaa hallintotoimen allekirjoittamaan sopimuskaudelle 2021 - 2023, sisältäen optiokauden enintään 2 vuotta (2025): sitoutumislomakkeen, kilpailutuksen tuloksena syntyvän asiakaskohtaisen puitesopimuksen Hansel Oy:n ja Kittilän kunnan välillä sekä asiakaskohtaisen palvelusopimuksen valitun toimittajan tai valittujen toimittajien kanssa
3) tarkastaa pöytäkirjan tämän asian osalta kokouksessa
Päätös:
Esitys hyväksytttiin.
Pöytäkirja tarkastetttiin tämän asian osalta kokouksessa.
__________
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |