RSS-linkki
Kokousasiat:http://dynasty.kittila.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
http://dynasty.kittila.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kunnanhallitus
Pöytäkirja 02.02.2021/Pykälä 42
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Liite 2 | Palvelusopimus Lapin yhteisestä markkinoinnista v. 2021/House of Lapland Oy - Kittilän kunta |
Kunnanhallitus |
§ 42 |
02.02.2021 |
House of Lapland -palvelusopimus: Osallistuminen Lapin elokuvakomissioon sekä Lapin osaaja- ja elinkeinomarkkinointiin vuonna 2021
33/00.04.02/2014, 77/02.02/2020
Khall 02.02.2021 § 42
(Lisätietoja: Elinkeinojohtaja Katariina Palola, puh. 0400 955 472)
House of Laplandin tarkoituksena on edistää Lapin näkyvyyttä ja vetovoimaa markkinoinnin ja viestinnän keinoin kansallisesti ja kansainvälisesti Lapin kannalta tärkeiden sidosryhmien keskuudessa. Yhtiö luo kysyntää alueen yritysten ja kehitysorganisaatioiden palveluille, edistää asukkaiden, uusien yritysten, matkailijoiden ja kuvaustuotantojen saantia Lapin alueelle sekä tarjoaa yhteistyökumppaneilleen kanavan tehokkaaseen viestintään ja brändinhallintaan. Sopimuskaudella House of Lapland tarjoaa kumppaneilleen myös markkinoinnin osaamista webinaarien ja neuvonnan avulla.
House of Lapland on lähestynyt Kittilän kuntaa palvelusopimuksella, jolla sovittaisiin Kittilän kunnan osallistumisesta Lapin elokuvakomissioon, osaaja- ja bisnesmarkkinointia koskevista tavoitteista, sisällöistä ja toimenpiteistä sekä tilaajan niihin myöntämistä resursseista vuonna 2021.
Palvelusopimuksessa kuvatut toimenpidealueet ovat seuraavat:
Talent Boost - Lapin osaajamarkkinointi:
Tavoitteena on profiloida Lappi elämänlaadun ykkösalueeksi, joka tarjoaa mielenkiintoisia uramahdollisuuksia sekä muuttaa muuton esteinä olevia mielikuvia sekä tarjota muuttopäätöstä helpottavaa tietoa ja ohjata kiinnostuneet avoimien työpaikkojen ja asuntojen pariin. Kohderyhmänä ovat potentiaaliset Lappiin muuttajat Suomessa, erityisesti tarvittavien alojen työvoima sekä kasvua tuottavat osaajat. Palvelu sisältää alueen muuttaja- ja osaajavetovoiman kasvattamisen osana Lapin yhteistä osaaja- ja asukasmarkkinointia. Lisäksi palvelu sisältää alueen vahvuuksien esiin tuomisen Lapin yhteisissä kanavissa ja sisällöissä sekä kuntakohtaisen Löydä paikkasi Lapista -palvelun, joka sisältää kunnan avoimet työpaikat toimialoittain, myytävät ja vuokrattavat asunnot sekä inspiroivia tarinoita ja vinkkejä elämään kunnassa. Toiminnan tuloksena Lapin muuttajavetovoima kasvaa sekä Lappiin muuttoa harkitsevien henkilöiden määrä kasvaa. Muutosta Lapin tunnettuudessa sekä muuttajavetovoimassa mitataan kohderyhmätutkimuksen avulla.
Business Lapland - Lapin elinkeinomarkkinointi:
Tavoitteena on herättää kiinnostusta Lapin liiketoiminta- ja investointimahdollisuuksia kohtaan sekä varmistaa, että Lapin bisnesmahdollisuudet tunnetaan keskeisillä toimialoilla ja että niihin on helppo tarttua. Kohderyhmänä on alueelle potentiaalisesti sijoittuvat yritykset ja investorit. Palvelu sisältää kunnan liiketoimintamahdollisuuksien kattavan markkinoinnin osana Business Lapland -kokonaisuutta. Kunnan liiketoiminta- ja investointimahdollisuuksien esittelyn lapland.fi-verkkopalvelussa (suomi & englanti) sekä kiinnostuneiden yritysten ja investorien ohjaamisen kuntaan. Palvelu sisältää myös Tilaajan konsultoinnin markkinoinnin haasteissa sekä alueen markkinoinnin yhteensovittamisessa Lapin yhteismarkkinoinnin kanssa.
Film Friendly - Lapin elokuvakomissio:
Tavoitteena on ylläpitää Lapin tunnettuutta ja profiloida Lappi helposti saavutettavimpana ja monipuolisimpana arktisena kuvauslokaationa sekä herättää kasvattaa kiinnostusta Lapissa kuvaamista kohtaan. Kohderyhmänä ovat AV-alan ammattilaiset Euroopassa ja USA:ssa. Palvelu sisältää alueen kuvauslokaatioiden markkinoinnin osana tehokasta Lapin elokuvakomission yhteismarkkinointia. Lisäksi se sisältää tuotantojen neuvonnan ja paikallisten FilmFriendly - kumppaneiden sekä kunnan kuvauslokaatioiden suosittelun tuotannoille. Lapin kiinnostavimman kuvauspaikat esitellään myös Lapland Filming Locations -verkkopalvelussa.
House of Laplandin palvelusopimuksen mukaiset kunnittain lasketut arvot (väestöpohjan ja muiden laskelmien mukaan) Kittilälle ovat seuraavat:
-
House of Lapland/ Talent Boost - Lapin osaajamarkkinointi 10 100 eur
-
House of Lapland/Film Friendly 29600 eur
-
House of Lapland/ Elinvoimaohjelma 9700 eur.
Kokonaisuus on yhteensä 49 400 euroa. Palvelusopimus on esityslistan liitteenä.
Elinkeinojohtaja Katariina Palola on kutsuttu kokoukseen Teamsin kautta alustamaan asiassa.
Vs. kunnanjohtaja:
Kunnanhallitus
1) merkitsee tiedoksi elinkeinojohtaja Katariina Palolan alustuksen koskien House of Laplandin palvelusopimusta
2) tekee käydyn keskustelun ja elinkeinojohtajan alustuksen perusteella päätöksen House of Laplandin palvelusopimuksen hyväksymisestä sekä Kittilän kunnan mahdollisesta osallistumisesta
Lapin elokuvakomissioon ja Lapin osaaja- ja elinkeinomarkkinointiin vuonna 2021
3) päättää todeta, että mikäli hankkeeseen osallistutaan, palveluiden kustannukset osoitetaan menokohdalta Muu toiminta (30105).
Päätös:
Elinkeinojohtaja Katariina Palola oli kokouksessa Teams-etäyhteyden kautta asiantuntijana selostamassa asiaa tämän asian käsittelyn aikana.
Vs. kunnanjohtaja Hanna Maria Grandell teki seuraavan muutetun esityksen:
1)Kunnanhallitus merkitsee tiedoksi Katariina Palolan selostuksen.
2) Kunnanhallitus päättää, että kunta osallistuu hankkeeseen talousarviossa varatulla määrärahalla, 29.000 euroa
3) Kustannukset osoitetaan menokohdalta Muu toiminta (30105)
Kunnanhallitus päätti yksimielisesti hyväksyä vs. kunnanjohtajan muutetun esityksen.
__________
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |